Prostorni plan BBŽ - osnovni plan

P r o s t o r n i p l a n B j e l o v a r s k o – b i l o g o r s k e ž u p a n i j e P L A N 6. Razvoj infrastrukturnih sustava _____________________________________________________________________________________________________ Bjelovarsko-bilogorska županija – Županijski zavod za prostorno uređenje C-59 - pakračko-okučanski smjer (Stara Gradiška - Okučani) - Pakrac - Daruvar - Grubišno Polje. Strategijom prometnog razvitka Republike Hrvatske definirane su skupine prioriteta u cestovnoj mreži Hrvatske. Spoj Podravine sa Zagrebom definiran je kao I. skupina prioriteta u mreži, a moslavačko-pokupski i pakračko-okučanski smjer kao III. skupina prioriteta u mreži. Državne ceste Osigurati kontinuirano razinu prometne usluge državnih cesta. Dionice kao što je Čazma - Garešnica potrebno je modernizirati i podići na nivo koji bi ona kao državna cesta morala imati. Kritične dionice treba sanirati. Potreba izrade obilaznice Bjelovara nije upitna, jer su problemi tranzitnog prometa kroz gradsku jezgru s neadekvatnim prometnicama za takav promet svakim danom sve veći. Županijske ceste Uspostavljenu mrežu županijskih cesta potrebno je kvalitetno održavati kako bi se omogućio policentrični razvoj Županije i na taj način postupno smanjile razlike u razvijenosti s ciljem postizanja uravnoteženog razvitka područja. Pojedine pravce potrebno je modernizirati, kritične dionice rekonstruirati, sve u svrhu zadovoljenja gospodarskog razvoja i individualnih potreba uz osiguranje pouzdanosti i udobnosti javnog prometa. Obzirom na loše stanje županijskih cesta i relativno mala sredstva koja su do sada ulagana, potrebno je izraditi program dugoročnih aktivnosti za unapređenje sustava županijskih cesta, s listom prioriteta i dinamikom provedbe. Lokalne ceste Lokalne ceste su javne ceste koje između ostalog povezuju sjedište grada, odnosno općine s naseljima s više od 50 stanovnika unutar grada ili općine. Velika je njihova važnost za stanovništvo ovakovih naselja, jer im omogućuju dobru ili lošu, javnu ili individualnu putničku prometnu vezu s ustanovama i objektima javnog standarda, naročito sa školama i zdravstvenim ambulantama, te radnim zonama. Veliki broj lokalnih cesta različite kvalitete i njihov značajan doprinos ravnomjernom razvitku Županije iziskuje potrebu da se u okviru nadležnosti Županijske uprave za ceste izradi program dugoročnih aktivnosti za unapređenje sustava lokalnih cesta, sa prioritetima i dinamikom provedbe. 6.1.2. Željeznice Prednost željeznici pred ostalim granama prometa daju manje površine koje zauzima (~3x manja od cestovne), najmanja (uz vodu) potrošnja energije po jedinici prijevoza, najmanja emisija štetnih plinova, veća sigurnost, manji utjecaj buke i sl. Suvremena željeznica ima svoju perspektivu u prijevozu ljudi i roba, naročito na većim udaljenostima. Pretpostavka za to je brz, udoban i točan prijevoz putnika, te primjena integralnog sistema transporta roba, što znači povezivanje cestovnog sa željezničkim prometom, odnosno prilagođavanje teretnih željezničkih kapaciteta kombiniranom prijevozu zbog zahtjeva tržišta za uslugom "od vrata do vrata". Sve pruge na području Županije svrstane su u II kategoriju i "pruge s malim radom" čija pokrivenost troškova prihodima je ispod 50%. Zbog potrebe za ovim prugama nastoji se da one ostanu u eksploataciji, a da se uz to ponude rješenja koja će omogućiti mnogo racionalnije poslovanje. Neka od rješenja su privatizacija pruge, davanje pruga u koncesiju ili u slučaju Bjelovara korištenje u

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2NzM=