Izvješće o stanju u prostoru Bjelovarsko-bilogorske županije 2014. - 2021. II. ANALIZA I OCJENA STANJA I TRENDOVA PROSTORNOG RAZVOJA 4. Opremljenost prostora infrastrukturom od značaja zaBBŽ Kartografski prikaz: 4.1. - 5 - k Željeznički promet uBBŽ Izvor podataka: odluke MPPI RH, HŽ infrastruktura i dokumentacija ZPU BBZ Prema podacima HŽ infrastruktura u razdoblju između 2014. - 2021. godina unutar administrativnih granica Bjelovarsko-bilogorske županije obnovljena je željeznička pruga L204 (pružna dionica Daruvar- Maslenjača) , izmijenjena je TK infrastruktura na željezničkoj pruzi L203 te je sanirana kolodvorska zgrada kolodvora Bjelovar. Nacionalnim program željezničke infrastrukture za razdoblje 2016. do 2020. godine kao temeljni strateški dokument na državnoj razini određuje prioritete razvoja, izgradnje, osuvremenjivanja, obnove i održavanja funkcionalnosti željezničkog infrastrukturnog sustava. Prioritetne investicijske aktivnosti u navedenom razdoblju odnose se na remonte, održavanje, osuvremenjivanje i novogradnju dionica na međunarodnim prugama, regionalnim prugama i lokalnim prugama. Navedenim Programom za razdoblje 2008. do 2012. željezničke infrastrukture za područja susjedne Zagrebačke i Koprivničko – križevačke županije, u sklopu izgradnje i dogradnje željezničke infrastrukture na željezničkim prugama od značaja za lokalni promet, planirala se izgradnja nove željezničke pruge Gradec – Sveti Ivan Žabno. Prema podacima iz Programa za razdoblje 2016. do 2020. 2015. godine ugovoreni su radovi te je gradnja bila predviđena u vremenskom okviru od 2016. do 2026. godine. Radovi na izgradnji pruge i popratne stajališne i druge infrastrukture na dionici Gradec – Sveti Ivan Žabno su dovršeni 2019 godine. Izgradnjom navedene željezničke pruge smanjila se dužina pruge Zagreb - Bjelovar za 12,7 km, a vrijeme vožnje je sat i 11 minuta, a kada se završi izgradnja drugog kolosijeka na pruzi Dugo Selo – Križevci, smanjit će se na 50 minuta. Nastavak te nove dionice na moderniziranu prugu Sv.Ivan Žabno - Bjelovar - Kloštar otvara mogućnost tranzitnog prometa Zagreb - Bjelovar - Kloštar - Osijek, odnosno preusmjeravanje dijela putničkog i teretnog prometa, između metropole i podravskog prometnog koridora, te naročito u putničkom prometu bolju vezu sa Zagrebom. _____________________________________________________________________________________________________ Zavod za prostorno uređenje Bjelovarsko-bilogorske županije 74
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2NzM=