Izvješće o stanju u prostoru Bjelovarsko-bilogorske županije 2014. - 2021. II. ANALIZA I OCJENA STANJA I TRENDOVA PROSTORNOG RAZVOJA 4. Opremljenost prostora infrastrukturom od značaja zaBBŽ _____________________________________________________________________________________________________ Zavod za prostorno uređenje Bjelovarsko-bilogorske županije 71 Prema podacima Hrvatskih cesta d.o.o., duljina državnih cesta na području Bjelovarskobilogorske županije iznosi 253,90 km. Prometnice na području Grada Bjelovara koje su ranijim Odlukama o razvrstavanju cesta bile županijske i lokalne ceste, temeljemOdluke o cestama na području velikih gradova koje prestaju biti razvrstane u javne ceste („Narodne novine“, broj 44/12) određene su kao nerazvrstane ceste. Upravljanje, građenje i održavanje županijskih i lokalnih cesta na području Bjelovarsko-bilogorske županije u nadležnosti je Županijske uprave za ceste, osim za područja Grada Bjelovara gdje je u nadležnosti grada Bjelovara, odnosno Upravnog odjela za graditeljstvo i komunalnu infrastrukturu. U proteklom razdoblju donesena je Strategija prometnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje od 2014. do 2030. godine koja predstavlja polazišnu točku u novom procesu planiranja prometnog razvoja Republike Hrvatske. Strategijom se navodi potreba izgradnje državnih cesta D10 Vrbovec – Križevci –Koprivnica - DG i D12 Vrbovec 2 – Bjelovara – Virovitica – DG (tzv. zapadni i istočni krak „Podravskog ipsilona“). U proteklom razdoblju donesene su IV. i V. izmjene i dopune Prostornog plana Bjelovarskobilogorske županije sa sljedećim izmjenama vezanim za cestovni promet: a) autoceste/brze ceste (državne ceste) -planirana autocesta A12-(Čvorište Vrbovec 2 (D10) – Bjelovar – Virovitica – G. P. Terezino Polje (granica Republike Mađarske)) je prema Odluci o razvrstaju javnih cesta proglašena državnom cestom DC12, ali zbog ostavljene mogućnosti donošenja rješenja o utjecaju na okoliš, koji se vodi kao za auto cestu uvodi se dvojni naziv auto cesta/brza cesta. Također su ucrtana tri spoja (čvora) državne ceste DC12 na postojeće/planirane državne ceste. -ucrtana su 4 planirana spoja (čvora) planirane brze ceste Pakračko-okučanskog smjera i 1 planirani spoj planirane brze ceste Moslavačko-pokupskog smjera na postojeće/planirane državne ceste b) državne ceste: - ucrtana je trasa državne ceste u istraživanju Hrgovljani – Stare Plavnice, - ucrtana je planirana obilaznica naselja Veliki Grđevac, - ucrtana je trasa planirane spojne državne ceste između državne ceste DC45 i planirane brze ceste Kutina-Garešnica-Daruvar-Grubišno Polje-Virovitica c) županijske ceste: - ucrtana je trasa alternativne spojne ceste županijskog značaja između planirane brze ceste Pakračko-okučanskog smjera i naselja Sirač, - ucrtana je trasa planirane spojne ceste županijskog značaja između županijske ceste ŽC 3167 i planirane brze ceste Kutina-Garešnica-Daruvar-Grubišno Polje-Virovitica, - ucrtane su trase spojnih cesta županijskog značaja između planirane brze ceste Pakračkookučanskog smjera (Okučani – Pakrac – Daruvar – Grubišno Polje) i državnih cesta DC26 i DC5. Osnovna prostorno - razvojna obilježja cestovne infrastrukture na području Bjelovarskobilogorske županije su: - izoliranost u odnosu na ostali državni prostor (zaobilaženje glavnih državnih prometnih pravaca odnosno relativno loše tehničke karakteristike državnih cesta), - preopterećenost dijela gradskih prometnica tranzitnim prometom, te prolazak glavnih državnih cesta kroz centralne dijelove mnogih naselja uz kronični manjak nogostupa, - jedva zadovoljavajuće stanje cestovne mreže na lokalnoj razini, te manjak nogostupa, - nepostojanje sustava mjesnog, te sve slabiji međumjesni javni prijevoz, te orijentacija stanovništva na vlastita prijevozna sredstva,
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2NzM=